Orczy kert ma
2017. május 31. írta: Turchi

Orczy kert ma

Elmentem futni. Én hülye. Meg napozni. Tegnap. Totálisan borult ég, nem baj, legalább többet futok. Hallottam meg láttam is hogy építgetnek szépen de gondoltam azért futni, kicsit napozni még lehet. Már a bejárat sem ott volt mert az ugye az egyetemhez, kollégiumhoz, akármihez visz. OK, szép épület de mi a bánatnak kellett a zöld övezetbe beledobni? És nem ám csak a szélére még ha úgy is látszik hanem jó mélyen benyúlva. Végre megtalálom a bejáratot, nézelődök hogy hol a kert. Mármint az Orczy kert. Látom a futópályát, melynek egy része pont a kerítés mellé a nem kissé forgalmas Üllői út mellett vezet, nagyon egészséges szívni a közlekedés levegőjét ott ahol régebben még belátni sem lehetett a fáktól. Most viszont jó a kilátás és belátás egyaránt. Azt nem tudom hány fa tűnt el, nem számoltam de erős hiányérzetem támadt. A futópálya mellett még egy elkerített kis focipálya vagy kosár, tudom is én, 2 kisebb pályán nyomorgott pár húsz gyerekek a környező iskolákból vagy méretük alapján akár az odacseszett épületekben lakók is lehettek. Nem, nem irigylem tőlük hisz a kert mindenkié. A fele. A másik felét elfoglalták. Lezárták, felásták, eltakarták. Egy cikkben azt olvastam hogy a nyári szünetre a tó egy része ismét nyit. Na ez már nem lesz. Zárva lesz. Megkérdeztem pár ott dolgozót, mégis mire lehet számítani, azt mondták majd jövő nyárra. Hurrá. Mivel nem óhajtottam a hájam libegtetni tőlem 100 évvel fiatalabbak előtt, láttam hogy a régi, gyerekeknek kitalált közlekedő pálya nincs lezárva, majd ott futkározok meg napozok. Aha... Kosz, szemét, kivágott, el nem takarított fák, ágak, a közlekedő betonútvonal olyan koszos és persze ágak keresztben, azaz a kis útszakasz sem szabad. Ekkor mondtam le a futásról. Erre meg kisütött a nap, akkor napozzunk. Nyakig érő gazban. Amúgy nem értem miért kellett beépíteni azt a jó helyet. Mert hogy fel akarták újítani az rendben van. Erre a mocskos, piszkos, túlzsúfolt, alig zöld pesti résznek nagyon szüksége volt. És ha jól következtetek akkor a felújítás után a beépített monstrumok lakói jócskán megnövelik a pihenni vágyók számát. Kivéve ha homokozó lesz az egész. Én nem látok a dolgok mögé és nem is akarok. Nem érdekel ki, hogy, miért cseszte el azt a részt mert hiába lesz felújítva, a terület csökkenése miatt már nem lesz a régi. És jobb sem, ebben biztos vagyok. Szebb az még lehet. Múlt héten Budán volt dolgom. Kiültem egy teraszra és csak úgy jól éreztem magam. Most körülnézek, hol van a közelünkben egy park amit nem szarnak tele a kutyák és nem is rohangálnak körülöttem mert nekik is jogaik vannak, mondjuk napozás közben belenyalhatnak az arcomba és az még a jobbik eset, ahol van futópálya és napozni is lehet. Igen, ilyen nagy igényeim vannak. Csak pár kép amit kattintottam. Figyelem! Nem szépek.

orc003.jpg

orc004.jpg
Kb. ennyi maradt szabadon amit használni lehet. Én itt a gazban napoztam.

orc005.jpg

orc006.jpg

orc007.jpg

orc008.jpg

orc009.jpg

orc010.jpg

orc011.jpg

orc012.jpg

orc001.jpg

orc002.jpg

Ez a még megmaradt kis közlekedő pálya amit elfelejtettek takarítani vagy 1 éve és mikor megkérdeztem hogy legalább azt a részt mért nem tartják rendben azt mondták, mert építési terület. Viszont nincs körbekerítve, azaz nem építési terület na meg a park már olyan ronda hogy minek foglalkozni vele. 

A bejegyzés trackback címe:

https://panaszkodjunk.blog.hu/api/trackback/id/tr412554051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása